Actuele spoorinformatie

Reizigers moeten niet pas op het station merken dat hun treinreis verandert omdat wij bezig zijn met spoorvernieuwingswerkzaamheden. Wij informeren ze daarom vooraf, onder meer met de mediacampagne ‘Werk aan het Spoor’. Deze is vergelijkbaar met de campagne van Rijkswaterstaat ‘Van A naar Beter’. Dit jaar zijn er rond grote werkzaamheden advertenties geplaatst. Daarnaast informeren we bezoekers van onze website en volgers van ProRail via Twitter over onze werkzaamheden.

Advertenties

Terwijl we eerder nog elke maand advertenties in dagbladen plaatsten over onze werkzaamheden, zijn we in 2013 overgeschakeld op toegespitste advertenties bij werkzaamheden op cruciale punten en bij werkzaamheden met een langere duur.
Zo plaatsten we advertenties rond de volgende werkzaamheden:

• weekend 20-21 april zeer beperkt treinverkeer van en naar Schiphol
  • 27 juni t/m 6 juli geen treinverkeer tussen Utrecht en Den Bosch en Nijmegen en Den Bosch
  • 6 juli t/m 18 aug geen treinverkeer rond Enschede
  • weekend 7-8 september zeer beperkt treinverkeer van en naar Schiphol.

Website en Twitter

Iedere vrijdag plaatst ProRail een bericht op www.prorail.nl waarin werkzaamheden in het komende weekend worden uitgelicht. We vertellen daarin wat ProRail dat weekend doet en waarom. Voor verdere reisinformatie verwijzen we naar de NS reisplanner.
Hetzelfde bericht wordt iedere vrijdag verspreid via Twitter. Grootschalige werkzaamheden op drukke trajecten zoals werkzaamheden rond Schiphol worden al eerder in de week op de website aangekondigd, in combinatie met een persbericht.

In 2012 overgedragen reisinformatie

De minister van Infrastructuur en Milieu heeft aangegeven dat het voor reizigers beter is dat één partij verantwoordelijk is voor alle reisinformatie. In 2012 is daarom de reisinformatie, daarbij betrokken ProRail-medewerkers en systemen overgedragen aan NS.
Over het besluit van NMa (thans ACM) ten aanzien van de overdracht van de reisinformatiedienstverlening aan NS Reizigers B.V. is door spoorwegondernemingen een rechterlijk oordeel gevraagd. ProRail gaat ervan uit dat uiteindelijk een positief besluit tot goedkeuring van de concentratie van reisinformatie bij NS Reizigers B.V. genomen wordt of in principe in stand blijft.

Vorig artikelStationsvernieuwing Volgend artikelHinder beperken