Uw resultaten na verfijning

Er zijn 4 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Veiligheid

In januari 2014 is ProRail na een onafhankelijke audit gecertificeerd voor trede 3 (van 5) van de Veiligheidsladder, een instrument waarmee we onszelf en onze spoorpartners stimuleren om bewust veilig te werken. ProRail een duidelijk stijgende lijn zien in bewustwording, houding en gedrag op het gebied van veiligheid en staat veiligheid bij ProRail duidelijk op nummer 1. Een mooi resultaat, maar het kan altijd beter. Doordat we structureel en continu aandacht besteden aan veiligheid, zien we dat onze focus naar voren gaat verschuiven, van ‘wat kunnen we doen om de veiligheid te vergroten’ naar ‘hoe kunnen we onveiligheid voorkomen’.

Veilig reizen

ProRail en de vervoerders werken samen aan het terugdringen van zogenaamde roodseinpassages, om zo het risico op treinbotsingen te verkleinen.

Veilig leven

Onveilig gedrag rond het spoor, bewust of onbewust, is levensgevaarlijk voor de personen in kwestie en veroorzaakt kostbare verstoringen van het treinverkeer. Dat is een boodschap die ProRail regelmatig verspreidt in mediacampagnes en op scholen.

Veilig werken

De aandacht voor de arbeidsveiligheid blijft bij ProRail onverminderd groot. Wij verwachten dat daardoor het aantal veiligheidsincidenten onder medewerkers van ProRail en onze spoorpartners de komende jaren geleidelijk verder zal afnemen.